کلید واژه خوشبختی # خوشبختی و ثروت
راز سلامتی جسمی و روحی انسان
جلسه سوم
به نام خدای مهربان
سلام
در این جلسه از دوره آموزشیِ راز سلامتی ، در مورد مواد غذاهایی که استفاده می کنیم بیشتر توضیح می دهم و از شما می خواهم در مواردی که عنوان می کنم خیلی دقت کنید و در هر موردی که احساس کردین نیاز به باور پذیری بیشتری دارید تحقیق کنید و دلایل منطقی برای این موضوعات پیدا کنید و آنها را ثبت کنید تا مقاومتهای ذهنی شما برداشته شوند در نتیجه راحت تر و با علاقه بیشتری برنامه غذایی که گفته می شود را رعایت کنید .
1-دلیل استفاده از روغن حیوانی در برنامه غذایی :
با توجه به اینکه مغز انسان 2 درصد از وزن بدن او را تشکیل می دهد و در عین حال بیشترین انرژی را مصرف می کند، یعنی 20 درصد از انرژی روزانه بدن انسان را مغز او مصرف می کند، چه در خواب و چه در بیداری .
با توجه به ژنتیک و ساختار جسمی انسان منبع اصلی انرژی مغز انسان روغن حیوانی است لذا بدن انسان با روغنهای گیاهی و به عبارت دیگر روغن نباتی غریبه هست و آن را نمی شناسد علاوه برآن، با توجه به توضیحات جلسه دوم این نوع روغن ها برای سلامتی قلبی و عروقی انسان کاملا مضر هستند.
پس استفاده از هر گونه روغن مایع یا روغن گیاهی( روغن ذرت، روغن دانه انگور، روغن آفتابگردان و ... ) به جای روغن حیوانی در برنامه غذایی مردود است غیر از روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن نارگیل که در تهیه آن خیلی دقت کنید که اصل باشند و روغن مایع را با آن ترکیب نکرده باشند، هرچند در جلسه قبل تقریبا به صورت کامل مضرات روغن های گیاهی را توضیح داده ام.
تمرین برای مصرف روغن
تمرین 1 - بهترین جایگزین برای روغنهای گیاهی یا روغن نباتی ویا روغن مایع، روغنهای حیوانی است مانند:دمبه گوسفند ، روغن شتر ، روغن به دست آمده از جوشاندن قلم گوساله یا شتر و هر نوع روغن حیوانی است همچنین روغن زیتون، روغن آووکادو و روغن نارگیل و اگر شما به بوی روغن دمبه گوسفند حساسیت داشته باشید، بین این روغنها طبق تجربه من روغن به دست آمده از جوشاندن قلم گوساله یا شتر بدون بو هست و می توانید از آن برای پخت و پز استفاده کنید و آب قلم را هر روز صبح به مقدار یک لیوان استفاده کنید که بسیار مقوی و برای رشد و تقویت موی سر بسیار موثر است .
چربی حیوانی مانند دمبه گوسفند ، چربی شتر ، روغن به دست آمده از جوشاندن قلم گوساله یا شتر ، کره حیوانی و هر نوع چربی که از حیوانات به دست می آید و نیز روغن نارگیل واقعی و روغن زیتون واقعی و روغن آووکادو بهترین منبع برای تامین انرژی بدن به شمار می آیند که لحظه مصرف آنها بدن به هیچ عنوان انسولین ترشح نمی کند و کالری بسیار بالایی دارد مثلا: یک گرم چربی 9 کالری و یک گرم پروتئین 4 کالری و یک گرم کربو هیدرات 4 کالری انرژی دارد و با این حساب بهترین منبع تامین انرژی برای بدن انسان چربی های مجاز هست که گفتم به این دلیل که بدون ترشح انسولین انرژی بدن را تامین میکند.
تمرین 2 - در هر وعده غذایی می توانید از انواع کلم ها ، کاهو ، خیار ، گوجه و سبزی جات با ابتکار خودتان استفاده کنید و روغن زیتون به مقدار دلخواه و حتی بیشر استفاده کنید و از سالادی که درست کرده ایید بخورید و لذت ببرید، دقت کنید در سالاد هرگز از سس استفاده نکنید چون مواد استفاده شده در سس ها حاوی کربو هیدرات، گلوتن و روغن نامناسب هست .
نکته:
1)دقت کنید که چاق شدن بدن هیچ ربطی به مصرف میزان چربی یا روغنهایی که گفتم ندارد و چاق شدن آدمها فقط به مصرف کربوهیدرات ارتباط دارد .
2)هر نوع روغن مانند : روغن ذرت ، روغن دانه انگور ، روغن آفتابگردان و هر روغن مایعی غیر از روغنهایی که گفتم را هرگز استفاده نکنید .
2-گلوتن(گندم و جو)چیست :
پروتئین گیاهی هست که درغلات مانند کندم و جو وجود دارد و باعث کش آمدن خمیر و ترد شدن فرآورده نهایی می شود .
گلوتن در چه نوع مواد غذایی وجود دارد .
1- گندم و محصولات گندمی : نان ، کیک ، کلوچه ، ماکارونی ، غلات صبحانه و ...
2- جوی دو سر.
3- غلات و دانه های دیگر : برخی از برنج های فرآوری شده.
4- سس ها و چاشنی ها : سس سویا ، کچاپ ، سس باربیکیو ، انواع سس های آماده در رستورانها.
5-محصولات فرآوری شده و آماده : پیتزا های نیمه آماده ، غذا های کنسروی ، سوپهای آماده ، برخی از پنیر های فر آوری شده یا ماستهای طعم دار .
6- آب میوه ها و نوشیدنی ها : برخی از آب میوه ها و نوشابه ها ممکن است حاوی گلوتن باشند که قبل از مصرف برچسب آن را حتما مطالعه کنید .
3-مضرّات گلوتن(کندم و جو):
یکی از شدید ترین اشکالات گلوتن بیماری سیلیاک هست که در افراد دیده می شود، در این بیماری سیستم ایمنی بدن گلوتن را یک تهدید شناسایی می کند و به آن حمله می کند، و این حمله موجب التهاب و آسیب به روده کوچک می شود، در نتیجه مانع جذب مواد مغذی به بدن انسان می گردد و عوارض نامناسبی در پی دارد.
علائم بیماری سیلیاک مانند درد شکم، اسهال، مشکلات پوستی، احساس خستگی، سردرد های مزمن، حالت تهوع، کم خونی و کاهش وزن ناگهانی و ...
این تنها مشکلات ایجاد شده توسط گلوتن موجود در کندم یا سایر غلات هست در صورتی که در مورد مضرّات کربو هیدرات بیشتر توضیح خواهیم داد .
4-مضرّات لاکتوز(شیر):
لاکتوز قندی هست که به طور طبیعی در شیر و سایر محصولات لبنی وجود دارد و 2 تا 8 درصد شیر را تشکیل میدهد و 50 درصد مردم جهان نمی توانند لاکتوز شیر را هضم کنند و این موضوع به خاطر تخمیر شیر در روده به وجود می آید.
مشکلاتی که شیر یا محصولات لبنی در پی دارند: اسهال ، ضعف ، استفراغ ، نفخ معده ، حالت تهوع.
مهم تر از همه لاکتوز موجود در شیر همان قند است که در بدن موجب ترشح هورمون انسولین می شود، هر چند مردمان اروپای شمالی به دلیل اینکه هزاران سال است شیر مصرف می کنند ژنهای بدن آنها با شیر سازگار است و عموما در مقابل این مواد غذایی مشکلی ندارند.
5-مضرّات فروکتوز (میوه های شیرین) :
فروکتوز یا قند میوه که همه میوه های شیرین حاوی فروکتوز هستند و امروزه به زعم انسانها قند طبیعی به شمار می آید موجب ترشح انسولین بالا در بدن می شود به همین دلیل در طولانی مدت و مصرف بالا موجب ابتلا به بیماری دیابت نوع دو و کبد چرب و بیماری های قلبی عروقی می گردند بد تر از همه تنها اندامی که می تواند آن راهضم کند کبد انسان است و باعث فشار بیش از حد به کبد انسان می شود.
اگر براین عقیده اید که میوه ها طبیعی هستند و خوردن آنها ایرادی ندارد و آنها نعمت خدا هستند باید بگویم که تقریبا همه میوه هایی که می بینید و با طعم شیرین و لذیذ در بازار عرضه می شوند همه آنها ساخته دست بشرند که با دست کاری و تغییر ژنتیک به دست آمده اند و هر گز در طبیعت وجود نداشته اند برای امتحان شما در هیچ جنگلی غیر از باغهای انسانها نظیر این میوه ها را نمی توانید پیدا کنید که به این اندازه و به این شیرینی وجود داشته باشند مانند: هندوانه ، شلیل ، موز ، هلو ،سیب ، پرتقال ، ذرت و هر میوه ایی که به نظرتان بیاید غیر از یکی دوقلم میوه که به صورت وحشی و کم یاب وجود دارند و در بازار میوه به صورت رسمی به فروش نمی روند و منبع غذایی انسان به شمار نمی آیند حتی برنج که قبلا رنگ تیره داشت ولی الان رنگ سفید دارد ونشاسته خالص هست و هنگام پخت قد می کشد موجب ترشح انسولین بسیار بالا در بدن می شود .
مضرّات مصرف فروکتوز(میوه های شیرین):
مضرّاتی که به آن اشاره می کنم در طولانی مدت ایجاد شده و بعد از پانزده سال تا بیست سال خودش را نشان می دهد .
1- ایجاد اختلال در چربی خون.
2- تجمع چربی ها در اطراف اندامهای داخلی.
3- احتمال بروز بیماری های قلبی.
4- افزایش سطح اوریک اسید خون و ابتلا به نقرس.
5- مشکلات گوارشی.
6- احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ.
7- مشکلات کبدی.
8- چاقی مفرط .
9- مقاومت به انسولین و در نتیجه ابتلا به بیماری دیابت نوع دو.
6-مضرّات کربو هیدرات(نان ، برنج و هر ماده شیرین که تبدیل به هیدرو کربن یا چربی در جسم انسان می گردد)
مهم ترین بحث ما در رابطه با موضوع سلامتی، به مصرف کربو هیدرات برمی گردد که شامل انواع حبوبات و غلات مانند گندم ، جو ، میوه های شیرین، شیر و مواد غذایی که طعم شیرین دارند و شامل هر نوع مواد غذایی که از هیدروژن و کربن تشکیل شده باشند و عموما از گیاهان بدست آمده باشند و در جسم انسان به گلوکز تبدیل شده و مغز به جای استفاده از چربی های ذخیره شده در خود بدن از این مواد قندی به عنوان منبع انرژی استفاده می کند.
اگر دقت کرده باشید بعد از خوردن نهار یا شام که از کربو هیدرات تشکیل شده است، مانند برنج یا نان، بدنتان سنگین شده و احساس خواب آلودگی می کنید و دلیل این اتفاق میزان انرژی بالایی هست که بدن برای هضم کربو هیدرات مصرف می کند و این انرژی به اندازه ایی زیاد است که بدن نمی تواند بیدار بماند و مغز دستور میدهد تا بدن به خواب برود تا سیستم گوارشی بدن بتواند آن مواد غذایی را هضم کند .
موضوعی که باید به آن توجه کنیم این است که کربوهیدرات اعتیاد آور ترین مواد غذایی هستند که انسان می تواند مصرف کند و از لحاظ ترشح دوپامین در مغز انسان دقیقاً مانند کوکائین و مواد مخدر عمل می کند و انسان را کاملاً معتاد می کند و اگر فرد در وعده غذایی مشخص غذا نخورد ضعف میکند و دیوانه وار دنبال غذا می گردد و هر گز تحمل گرسنگی را ندارد، در صورتی که با خوردن پروتئین حیوانی و چربی حیوانی بدن ساعتها احساس سیری می کند و گرسنه نمی شود .
شما اگر یک کیک یا یک پُرس غذای کربوهیدرات دار بخورید و کاملاً سیر شوید، بعد از دو ساعت باز هم می توانید به همان اندازه غذا بخورید، در صورتی که با خوردن گوشت یا پروتئین حیوانی و چربی حیوانی ساعتها احساس سیری دارید و نمی توانید غذا بخورید، دلیل این موضوع این است که مغز برای تامین انرژی از قند موجود در کربوهیدرات استفاده می کند و بقیه را با ترشح انسولین به شکل چربی در بدن ذخیره می کند و بعد از چند ساعت برای دریافت انرژی به جای اینکه از چربی ذخیره شده استفاده نماید با ایجاد احساس گرسنگی به دنبال دریافت قند می باشد و این اعتیاد به کربوهیدرات تا آخر عمر با انسان باقی می ماند .
از طرفی بزرگ ترین گردش اقتصادی جهان و ارزان ترین مواد غذایی در حال حاضر کربو هیدرات هستند که شرکت های عظیم، گرداننده این اقتصاد جهانی هستند و آنها به هر عنوان که باشد این مشکلات را مطرح نخواهند کرد، حتی تبلیغاتی مانند بیسکویت بدون گلوتن یا روغن بدون پالم و یا شیر بدون لاکتوز و یا نوشابه رژیمی یا نوشابه زیرو یا بیسکوییت رژیمی و چندین موضوع دیگر را مطرح می کنند تا اصل ماجرا پنهان بماند و از این معضل به نفع خودشان استفاده می کنند، در صورتی که کربوهیدرات سمی ترین غذایی هست که انسان می تواند استفاده کند و عامل اصلی بیماری های صد سال اخیر بشریت به شمار می آید.( بیماری هایی که در جلسه اول عنوان کردم .)
7-بهترین جایگزین برای کربوهیدرات، میوه جات و انواع مواد غذایی شیرین
پروتئین حیوانی و چربی حیوانی
مهم ترین مواد غذایی که بدن انسان با آن سازگار است و برای سلامت ماندن حتما باید از آن مواد غذایی استفاده کند پروتئین حیوانی و چربی حیوانی است.
در نظر داشته باشید منظورم از پروتئین فقط پروتئین حیوانی است چون پروتئین گیاهی نمی تواند اسیدهای آمینه ایی که پروتئین حیوانی دارد را تامین کند، از طرفی ساختار بدن انسان با پروتئین حیوانی سازگار تر است نه گیاهی و انسان در زنجیره غذایی جزو دسته گوشت خواران است و اندامهای گوارشی او دقیقا مانند گوشت خواران است نه گیاه خواران.
منظور از پروتئین حیوانی انواع گوشت مانند :گوشت گوساله، گوسفند، شتر، ماهی، بلدرچین، مرغ، بوقلمون و .... منبع پروتئین حیوانی محسوب می شود.( به غیر از گوشت خوک که در قرآن خداوند خوردن آن را ممنوع کرده است ، اگر علاقه داشتید می توانید در مورد دلیل علمی آن تحقیق کنید . )
هرچند خوردن پروتئین حیوانی به مقدار خیلی کم باعث ترشح انسولین می شود ولی بسیار کم است و از طرفی زمان بیشتری طول می کشد تا در بدن تجزیه شود و این اتفاق چند ساعت زمان می برد به همین دلیل برخلاف کربوهیدرات و مواد قندی انسولین به آرامی ترشح می شود و به مقدار خیلی کم بالا می رود در نتیجه آسیب جدی به بدن وارد نمی کند از طرفی مصرف پروتئین برای ساختن سلولها و عضلات بدن استفاده می شود و مهم ترین منبع غذایی انسان است .
تمرین 3 - پروتئین حیوانی یا انواع گوشت را در برنامه غذایی خودتان قرار دهید و آن را جایگزین کربو هیدرات کنید.
1- برای پختن گوشت سعی کنید به صورت کبابی و کاملا پر چرب پخته شود.
2- تا جایی که می توانید آن را آب پز نکنید .
3- اگر می توانید مرغ را با پوست بپزید تا میزان چربی آن بیشتر باشد .
4- ماهی هایی که چربی آنها بیشتر است مناسب ترند .
5- تخم مرغ هرچه بیشتر بخورید بهتر است چون سرشار از ویتامین هایی مانند ویتامین B2 ، B12 ، D ، A و مواد معدنی از جمله فسفر است .
8-مضرّات تعدّد غذایی :
با توجه به اینکه الان یخچال و فریزر برای نگهداری مواد غذایی استفاده می شود و انسان هر لحظه که بخواهد به مواد غذایی دسترسی دارد ولی هزاران سال پیش چنین موضوعی وجود نداشته و انسان هر موقع هر غذایی را بدست می آورده آن را می خورده و آن غذا اگر می ماند خراب می شد، لذا بدن انسان به نخوردن غذا در طولانی مدت عادت کرده بود حتی امکان داشت چندین روز غذا نخورد و جالب اینجاست که اتفاق خاصی رخ نمی داد و انسان زنده می ماند.
دلیل آن اتفاق این است که در طی هزاران سال ژنتیک انسان با این موضوع سازگار شده بود، مطمئناً شنیده اید که زمان زلزله افرادی در زیر آوار مانده اند و بعد از یک هفته زنده از زیر آوار بیرون آمده اند، چون بدن آنها از چربی ذخیره شده استفاده کرده و زنده مانده است و این موضوع کاملا طبیعی است و جای تعجب ندارد.
به همین دلیل جسم انسان هرگز برای تعداد وعده های غذایی بیشتر ساخته نشده چون پانکراس(لوزالمعده) در هر وعده غذایی که می خوریم مجبور است برای حفظ تعادل قند خون، انسولین ترشح کند تا زنده بمانیم(اگرقندخون بیش ازحد بالا برود باعث می شود مغز به کما برود.) و این ترشح بیش از حد انسولین موجب مقاومت بدن در مقابل انسولین شده و منجر به دیابت نوع دو می گردد .
حتما شنیده اید که می گویند صبحانه ات را خودت بخور ، نهارت را با دوستت بخور و شام را با دشمنت بخور و این کاملا غلط است و بر اساس توضیحاتی که داده ام ضرب المثلی که می گویند هیچ ریشه علمی ندارد، موضوع اینجاست که مشکل تنها صبحانه و نهار و شام نیست بلکه میان وعده هایی هست که بین وعده های غذایی خورده می شود مثل تخمه ، میوه ، شیرینی ، آب میوه ، بستنی ، قهوه شیرین و ... که یک فاجعه بزرگ برای سلامتی انسان به شمار می آید .
9- نقش انسولین در جسم انسان
وظیفه انسولین در بدن تنظیم قند خون هست، زمانی که میزان قند خون بالا می رود پانکراس ( لوزالمعده ) به وسیکه سلولهای ß هورمون انسولین را تولید می کند و انسولین تولید شده وارد گیرنده های سلولی ( resepter ) شده و باعث باز شدن کانال گلوکوز می شود در نتیجه گلوکوز یا همان قند اضافی موجود در خون از جریان خون خارج شده و از کانال گلوکوز وارد سلول شده و به شکل زنجیره هیدرو کربن یا همان چربی در آنجا ذخیره می شود.
زمانی که میزان قند خون پایین است پانکراس ( لوزالمعده ) به وسیله سلولهای ∝ هورمون گلوکوگان را تولید می کند و این هورمون باعث آزاد شدن چربی های ذخیره شده در سلولها می شود و چربی های آزاد شده تبدیل به گلوکوز یا همان قند در خون می شود وبه این طریق انرژی بدن توسط چربی های خود بدن انسان تامین می گردد.
موضوع بسیار مهم اینجاست :
1- تا زمانی که میزان انسولین در خون بالاباشد هورمون گلوکوگان هرگز تولید نمی شود و این هورمون زمانی تولید می شود که میزان انسولین در خون پایین باشد و میزان انسولین زمانی پایین می آید که قند خون پایین باشد در نتیجه تا زمانی که ما از مواد قندی و کربوهیدرات استفاده می کنیم بدن ما نمی تواند هورمون گلوکوگان ترشح کند و از چربی های ذخیره شده به عنوان منبع انرژی استفاده کند، از طرفی با مصرف روزانه ومکرر مواد قندی و یا کربو هیدرات این چربی ها هر روز بیشتر و بیشتر می شوند و باعث چاقی بی رویه می شود .
2- زمانی که در اثر مصرف پیا پی کربوهیدرات ترشح انسولین به صورت پی در پی انجام می شود باعث می شود گیرنده های سلولی ( resepter ) رفته رفته به انسولین مقاوم شده و حساسیت خود را نسبت به وجود انسولین از دست بدهند در نتیجه زمانی که میزان قند خون بالا میرود پانکراس ( لوزالمعده ) انسولین بیشتری را ترشح کند تا بتواند گیرنده های سلولی را تحریک کند و درنتیجه کانال گلوکوز برای جذب قند اضافی خون باز شود و این فرایند سالها ادامه پیدا می کند تا زمانی که به اندازه ایی بدن نسبت به انسولین مقاوم می شود که پانکراس توان تولید انسولین به آن مقدار زیاد را ندارد و می گویند فرد مبتلا به دیابت نوع دو شده است و در نتیجه پزشک به او انسولین تجویز می کند.
10- نحوه تشخیص دیابت نوع دو توسط پزشک:
همانطور که میدانید برای تشخیص دیابت نوع دو توسط پزشک به این صورت هست که میزان قند خون بیمار را آزمایش می کنند و با توجه به نتیجه آزمایش اگر میزان قند خون بالا بود به بیمار اعلام می کنند که فرد به دیابت نوع دو مبتلا شده است.
نکته اینجاست :
1- اگر میزان قند خون نرمال نشان داده شود دلیل بر سلامتی فرد نیست چون برای نرمال نگهداشتن میزان قند خون پانکراس ( لوز المعده ) به اندازه ایی انسولین ترشح کرده است که قند خون را نرمال نگهداشته است و اجازه نمی دهد میزان قند خون بالا برود، پس نتیجه آزمایش مردود است.
2- اگر میزان قند خون بیشتر از حد مجاز نشان داده شود یعنی مقدار قند در خون به اندازه ایی بالا بوده که پانکراس نتوانسته به آن حجم انسولین ترشح کند تا بتواند قند اضافی را در سلولها ذخیره کند و از توان آن خارج بوده، در نتیجه پزشک فکر می کند میزان انسولین در خون پایین است و تشخیص می دهد که بیمار مبتلا به دیابت نوع دو شده و برای جبران کمبود انسولین به او انسولین تجویز می کند غافل از اینکه بدن بیمار نسبت به انسولین مقاوم شده و مقاومت به انسولین بیمار باید درمان شود و این مقاومت به انسولین رفته رفته بیشتر و بیشتر می شود و منجر به عواقب جبران ناپذیر مانند قطع اعضای بدن و از دست دادن بینایی و بیماری های خطرناک می شود .
3- برای تشخیص اینکه فرد به دیابت نوع دو مبتلا شده است یا نه بهترین راهکار این است که از بیمار تست HOMO IR بگیرند و نسبت گلو کز ناشتا به انسولین ناشتا را با هم مقایسه کنند و با این کار میزان مقاومت بدن به انسولین را تشخیص بدهند، این مقدار هر چقدر بالا باشد یعنی مقاومت بدن نسبت به انسولین بیشتر است.
4- برای جبران مشکل به وجود آمده باید ورودی قند را کاهش دهند و بین سه ماه تا یک سال طول می کشد تا گیرنده های سلولی مقاومت خود را نسبت به انسولین از دست بدهند و نسبت به انسولین حساس باشند، در نتیجه در صورت دریافت کمترین میزان انسولین کانال گلوکز را باز می کنند تا قند اضافی را در سلول ها به عنوان انرژی ذخیره کنند از طرفی فرد اگر به دیابت نوع دو مبتلا شده باشد در این مدت درمان می شود.
11- نشانه های تشخیص مقاومت بدن نسبت به انسولین:
اگر می خواهید بدانید بدن شما نسبت به انسولین مقاوم شده است یا نه بعضی از نشانه های آن را می گویم، حتما به آن توجه کنید چون در صورتی که مقاومت به انسولین ادامه پیدا کند کم کم اتفاقات نامناسب رخ می دهند و بیماری های عجیب و غریب سراغ انسان می آیند .
1- آکنه و جوشهای صورت.
2- چربی دور شکم.
3- فشار خون بالا.
4- میل بیش از حد به شیرینی جات.
5- رنگ تیره پوست زیر بغل، کشاله ران و پشت گردن .
6- فراموشی لحضه ایی.
7- کبد چرب .
8- خستگی مفرط .
9- گرسنگی مداوم و میل بیش از حد به غذا .
10- تکرر ادرار شبانه .
11- جوش گنار چشم .
12- خال گوشتی اغلب دور گردن .
13- بالا رفتن کلسترول خون .
14- درد مفاصل .
15- بد خلقی .
15- خواب آلودگی بعد از غذا .
16- کیست تخمدان .
17- موی زائد در زیر چانه خانم ها .
18- نیروی جنسی پایین .
19- اختلال در پریودی ماهانه خانم ها .
20- درد بیش از حد پریودی خانم ها .
21- ریختن موی سر خانم ها مانند آقایان از وسط سر .
22- بالا بودن هورمون تستسترون در خانم ها در صورتی که هورمون تستسترون در آقایان باید بالا باشد و در خانم ها پایین باشد .
23- کاهش قدرت بارداری در خانم ها به خاطر کیست تخمدان .
24- احساس خفگی در خواب و خر و پف در خواب .
25- متابولیسم پایین بدن.
مهم ترین کاری که باید انجام دهیم
1- تعداد دفعات ترشح انسولین در بدن را طی 24 ساعت کاهش دهیم و آن با کاهش تعدّد وعده های غذایی امکان پذیر است تا جایی که در 24 ساعت فقط یک وعده غذا بخوریم .
2-میزان ترشح انسولین را در هر وعدی غذایی به حداقل برسانیم و آن هم با نخوردن کربوهیدرات و مواد غذایی قندی و استفاده از پروتئین حیوانی و چربی حیوانی امکان پذیر است .
زمانی که کربوهیدرات و مواد قندی مصرف نمی کنیم و اجازه نمی دهیم مواد قندی به بدن مان برسد، بدن ما مجبور می شود برای تامین انرژی خود از چربی های ذخیره شده در بدن استفاده نماید و بعد از مدت کوتاهی از شر چربی کبد و قلب و دور شکم و نهایتا چربی های اضافی بدن خلاص می شوید.
تمرین 4 - برای این کار لازم نیست یک دفعه میزان غذا و وعده های غذایی را کم کنیم و حتما باید آرام آرام به سمتی برویم که ابتدا مواد شیرین و میوه های شیرین را از برنامه غذایی مان حذف کنیم و بعد کربوهیدات مانند نان و برنج و حبوبات و ... را از برنامه غذایی مان حذف کنیم .
1- در هفته اول میان وعده ها را حذف کنید و هیچ شیئ جامدی نخورید حتی یک عدد تخمه یا مایع شیرین مثل چای شیرین یا قهوه شیرین که یک وعده کامل غذایی محسوب می شود .
2- در هفته دوم پروتئین حیوانی و چربی حیوانی و سالاد کلم و کاهو با روغن زیتون را جایگزین کربو هیدرات، شیرینی جات و مواد نشاسته ایی کنید و هم زمان صبحانه را حذف کنید و تنها نهار و شام را با فاصله زمانی نزدیک به هم بخورید، مثلا نهار را بین ساعت 3 و 4 بعدار ظهر بخورید و شام را بین ساعت 7 و 8 غروب بخورید و تا وعده غذایی بعدی مطلقا میان وعده نخورید .
3- در هفته سوم نهار را از برنامه غذایی حذف کنید و فقط شام را 3 الی 4 ساعت قبل از خواب بخورید .
4- با عمل کردن صحیح به این دوره آموزشی به جایی می رسید که بعد از 24 ساعت احساس گرسنگی ندارید در این صورت اصلاً غذا نخورید، فکر نکنید چون زمان خوردن غذا رسیده حتما باید غذا بخورم، بعدا در این مورد توضیح خواهم داد.
شاید در ابتدا کمی سخت باشد ولی مانند ماه رمضان که یک هفته تا ده روز اول ماه رمضان سخت است و بعد بدن انسان عادت می کند در این برنامه غذایی هم بعد از یکی دو هفته بدن انسان عادت می کند .
فرایندی که گفتم باید در طول دو هفته نهایتا سه هفته انجام شود نه بیشتر حتی اگر زودتر هم انجام دهید بهتر است.
12- سرکه سیب :
همانطور که در تمرینات جلسه دوم گفتم شب قبل از خواب دو قاشق سرکه سیب را در یک لیوان آب حل کنید و آن را بخورید .
اکنون به چند مورد از فواید سرکه سیب اشاره می کنم .
1- کاهش وزن بدن به خاطر وجود اسید استیک .
2- افزایش متابولیسم بدن .
3- کاهش میزان قند خون .
4- خاصیت ضد باکتری به خاطر وجود اسید استیک .
5- بهبود هضم غذا و کاهش نفخ و کاز معده .
6- بهبود خلق و خو وسلامت روانی و عصبی .
7- بهبود عملکرد کبد .
8- کاهش چربی کبد .
9- کاهش کلسترول و تری گلیسیرید و بهبود عملکرد قلب و مغز .
10- پیشگیری از افزایش فشار خون .
توجه کنید :
1- حتماً حتماً بعد از مصرف سرکه سیب دندانهای خود را مسواک بزنید .
2- سرکه سیب را خالص نخورید ، حتماً با یک لیوان آب آن را رقیق کنید تا به مری و معده شما آسیب نزند .
13- ویتامین D :
یکی از مهم ترین مواردی که بدن انسان به آن نیاز دارد ویتامین D می باشد که عمدتاً توسط پوست بدن و از نور آفتاب دریافت می شود و امروزه به دلیل زندگی مدرن، انسان از دریافت آن محروم است و همانطور که قبلاً گفتم عموماً در سایه زندگی می کنیم و اگثر خانم ها زمانی هم که بیرون از خانه می آیند از کرم ضد آفتاب استفاده می کنند، نهایتا با کمبود ویتامین D مواجه می شویم .
هرچند ویتامین D بیش از حد نیز عوارض دارد و باید طبق نظر پزشک و با دوز مناسب مصرف شود .
عوارض کمبود ویتامینD :
1- کاهش سیستم ایمنی بدن .
2- بد خلقی( عصبانیت بدون دلیل ) .
3- فشار خون بالا .
4- احساس خستگی بی جا .
5- تعرق بیش از حد .
6- مشکلات گوارشی .
7- چاقی .
8- خشکی پوست .
9- ریزش مو .
10- اسپاسم عضلانی .
علائم کمبود ویتامین D :
1- درد استخوان
2- احساس خستگی
3- تغییرات خلقی از جمله احساس غم و اندوه
4- حمیدگی پاها
5- از دست دادن اشتها
6- نداشتن خواب خوب
7- رنگ پریدگی
8- گز گز دست ها یا پا ها
9- عفونت دستگاه ادراری
نحوه مصرف ویتامین D :
با توجه به نظر پزشک می توانید با میزان دوز مناسب بعد از هر وعده غذایی آن را استفاده کنید ، دقت داشته باشید که برای هضم بهتر ویتامین D آن را بعد از غذای چرب مصرف کنید.
برخلاف ویتامین C و ویتامین B که با آب حل می شوند و می توان آنها را با شکم گرسنه استفاده کرد .
14- ویتامینهای مورد نیاز بدن
دوستانی که اضافه وزن دارند و یا چاق هستند در دو سه ماه ابتدایی بدن آنها آب زیادی را از دست می دهد، به همین دلیل آب خارج شده از بدن مواد معدنی و ویتامینها را از بدن خارج می کند، بنابراین در ابتدای دوره حتما باید مواد معدنی و ویتامینهای مورد نیاز را بایدبیشتر مصرف کنید.
از جمله ویتامین A ، D ، C ، K ، B
زمانی که به وزن ایده آل رسیدید و چربی های اضافی را از دست دادید وزن شما تقریباً ثابت شده و دیگر نیازی به مصرف قرصهای ویتامین ندارید غیر از ویتامین D .
هرچند هر ازگاهی مصرف آنها اشکالی ندارد دقت کنید که نیازی نیست مولتی ویتامین مصرف کنید چون احتمال استفاده از مواد شیمیایی نامناسب در قرصهای مولتی ویتامین وجود دارد، تجربه ایی که من دارم بعد از مدتی که مولتی ویتامین مصرف نکردم بدن دردبسیار شدید گرفتم و به این نتیجه رسیدم که مولتی ویتامین هایی که در داروخانه ها به فروش میرسند مشکل ساز هستند.
در انتهای این جلسه خوردنی های مجاز در این دوره آموزشی را به شکل جدول در اختیار شما عزیزان قرار می دهم تا جای سوالی برای شما باقی نماند و از آن جدول در برنامه غذایی خودتان استفاده کنید و با ابتکار خودتان برای تهیه وعده غذایی استفاده نمایید و از سلامتی بدست آمده و نتیجه معجزه وار این دوره آموزشی لذت ببرید .

در پایان آرزوی سلامتی و خوشبختی در دنیا و آخرت را برای شما عزیزانم دارم و شما را به خدای مهربان می سپارم.
سایت آموزشی مسیر نور
حبیب خیری
ورود به جلسه چهارم راز سلامتی
ورود به جلسه دوم راز سلامتی
به لطف خدای مهربان کلاسهای آرامش آماده سازی و بارگذاری و شدند و شما عزیزان می توانید محصول ارزشمند آرامش و خوشبختی را تهیه کرده و از آن استفاده نمایید.
..................................................
...............................................................
....................................................




























